[column 12 layout="default" color="%23f8f8f8" padding-top="17" padding-right="17" padding-bottom="17" padding-left="17"]
[accordions left title-color="primary" color="danger-dark" title-text-size="14px" icon-close="ion-android-close" icon-open="angle-double-right"]
[accordion title="CINE%20SE%20POATE%20%C3%8ENSCRIE%3F"]
CANDIDAȚI
- cetățeni membri ai Uniunii Europene (altele decât România), ai statelor aparținând Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene pentru programele de studii cu predare în limba română, engleză sau franceză;
- cetățeni din state non-UE - pentru programele de studii cu predare în limba română, engleză sau franceză;
- cetățeni români, cu studiile liceale efectuate în alte țări decât România, numai pentru programele de studii cu predare în limba engleză sau franceză.
CARE
- dețin documente care atestă cetăţenia statului din care provin;
- sunt absolvenți cu diploma de bacalaureat sau echivalentul acesteia, conform reglementărilor MEC;
- au depus dosarul conform calendarului stabilit și au parcurs toate etapele de evaluare prevăzute în metodologie.
[/accordion]
[accordion title="CUM%20M%C4%82%20%C3%8ENSCRIU%3F"]Candidatul va accesa platforma U.M.F. “Grigore T. Popa” din Iaşi (www.umfiasi.ro) la secţiunea Înscrieri studenți internaţionali și va încărca documentele solicitate. Platforma va permite încărcarea documentelor de către candidați exclusiv în perioada menționată în calendarul de înscriere. Candidatul va preciza Facultatea și programul de predare pentru care se înscrie. Dacă candidatul dorește să aplice pentru mai multe facultăți/specializări de studiu, acesta va completa și va depune aplicații distincte pentru fiecare opțiune, precizând ordinea opțiunilor la înscrierea on-line, în rubrica specială. Un candidat poate opta pentru maxim 3 facultăți sau specializări de studiu.
După finalizarea aplicaţiei de înscriere on-line la concursul de admitere modificările documentelor depuse se vor putea face exclusiv la solicitarea comisiei de verificare.[/accordion]
[accordion title="DOSARUL%20ONLINE%20DE%20CONCURS"]Documentele/actele de studiu se vor depune online, pe platforma digitală dedicată înscrierii la concurs, sub formă de documente scanate. Dacă documentele/actele de studiu sunt redactate în altă limbă decât franceză sau engleză este obligatorie și depunerea traducerii legalizate în limba română, franceză sau engleză.
DOCUMENTE DOSAR ONLINE
-
Cererea tip pentru eliberarea Scrisorii de acceptare la studii (state non-UE)/ Atestatului de recunoaştere/echivalare a studiilor efectuate în străinătate (state UE);
-
Diploma de bacalaureat sau echivalentul acesteia, autentificată de autoritățile de resort din țara emitentă, însoțită de notele de la bacalaureat – copie legalizată.
[note color="white-dark" css-code="margin%3A%208px%208px%200px%208px%3B" css_code_compiled=".dynamic-unique-shortpoint-class-name%20%7B%20margin%3A%208px%208px%200px%208px%3B%20%7D"]
Candidații pot aplica înainte de a primi diploma de bacalaureat sau un echivalent. Diploma nu va fi luată în considerare la evaluarea și ierarhizarea candidaților. Aplicanții vor fi admiși condiționat și li se va solicita să încarce diploma (sau echivalentul) pe platformă după selecție. Data limită pentru încărcarea diplomei de bacalaureat (sau a echivalentului) va fi în curând adăugată în calendarul concursului.[/note]
[note color="white-dark" css-code="margin%3A%208px%208px%200px%208px%3B" css_code_compiled=".dynamic-unique-shortpoint-class-name%20%7B%20margin%3A%208px%208px%200px%208px%3B%20%7D"]
In conformitate cu lista diplomelor de studii liceale recunoscute de MEC pentru înscrierea cetățenilor străini la studii universitare de licență, în vigoare și în conformitate cu cerințele CNRED (Centrul Naţional de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor – http://www.cnred.edu.ro/), postate pe site la data aprobării prezentei Metodologii: adeverinţa de promovare a examenului de bacalaureat din Italia; Pruebas de Aptitud para el Acceso a la Universidad, calificación Apto din Spania; adeverință emisă de Verket för högskoleservice privind accesul la studii universitare din Suedia; Scholastic Aptitude Test (SAT) sau ACT din SUA.
[/note]
[note color="white-dark" css-code="margin%3A%208px%3B" css_code_compiled=".dynamic-unique-shortpoint-class-name%20%7B%20margin%3A%208px%3B%20%7D"]
Absolvenții promoției 2021, care nu au intrat încă în posesia diplomei de bacalaureat vor depune o adeverință oficială, semnată și/sau ștampilată (conform uzanței instituției emitente), emisă de instituția la care s-a susținut examenul de bacalaureat, care să specifice promovarea examenului de bacalaureat și notele finale obținute pentru fiecare probă.
[/note]
- Foile matricole pentru fiecare an de liceu, în copii legalizate.
- Scrisori de recomandare de la 2 cadre didactice (datele de contact: adrese de e-mail și număr de telefon) care pot oferi informaţii despre parcursul educaţional liceal al al candidatului, certificate oficial de instituţia de învăţământ absolvită. Responsabilitatea acurateţei informaţiilor revine în exclusivitate candidatului. Lipsa scrisorilor de recomandare nu atrage respingerea candidaturii la concursul de admitere.
- Documente care să ateste activitatea de voluntariat- scanate (dacă este cazul).
- Certificat de naştere – copie legalizată.
- Actul care atestă domiciliul stabil în străinătate (adeverință emisă de autoritatea locală) - scanat.
- Paginile 1, 2, 3 și 4 ale paşaportului valabil cel puţin 6 luni după data acceptării la studii. Candidații din țări aparținând Uniunii Europene pot depune copie după Cartea de identitate - scanat;
- Dovada schimbării numelui (dacă este cazul) – copie legalizată;
- Certificatul medical din țara de origine sau de domiciliu, care va cuprinde dovada vaccinării pentru hepatita B; dacă se află / nu se află în evidenţă cu boli cronice; menţiunea că nu suferă de boli contagioase ori alte afecțiuni incompatibile cu viitoarea profesie; evaluarea stării psihice – scanat;
- Certificatul de competenţă lingvistică, nivel minim B2, pentru limba în care optează să studieze - scanat.
[note color="white-dark" css-code="margin%3A%208px%3B" css_code_compiled=".dynamic-unique-shortpoint-class-name%20%7B%20margin%3A%208px%3B%20%7D"]
Cetăţenii țărilor în care limba oficială este franceza (Franţa, Belgia, Luxemburg, Canada, Elveția, Benin, etc) și engleza (Marea Britanie, SUA, Noua Zeelandă, Australia, Irlanda, India, Canada, Africa de Sud, etc) sunt exceptaţi de la acestă cerinţă pentru programul de studiu în limba respectivă. Pentru programele de studiu în limba română candidaţii pot depune certificatul de absolvire a anului pregătitor, în locul certificatului de competenţă lingvistică.
[/note]
[/accordion]
[accordion title="CUM%20SE%20VERIFIC%C4%82%20%C8%98I%20SE%20EVALUEAZ%C4%82%20DOSARUL%3F%20"]COMISIA DE VERIFICARE A ELIGIBILITĂȚII DOSARULUI va verifica dacă acesta conține toate documentele solicitate. Dacă dosarul este complet, va fi expediat un mesaj electronic candidatului prin care i aduce la cunoștinţă faptul că dosarul este eligibil. Dacă dosarul este incomplet, i se va expedia candidatului un / două mesaje prin care i se solicită completarea dosarului on-line. În cazul în care candidatul nu completează dosarul, i se transmite un mesaj electronic final de neeligibilitate, dosarul fiind respins.
Vor fi evaluate de către COMISIA DE EVALUARE doar dosarele complete / eligibile. Fiecare dosar eligibil va fi evaluat de 2 evaluatori care vor acorda un punctaj în conformitate cu
Grila de evaluare. În cazul în care există diferenţe de punctaj între cei 2 evaluatori, preşedintele comisiei va solicita reanalizarea dosarului, în prezenţa evaluatorilor. Punctajul calculat pentru fiecare dosar va fi notat în fișa electronică de înscriere on-line a fiecărui candidat.[/accordion]
[accordion title="REZULTATE.%20CONTESTA%C8%9AII"]În urma evaluării dosarelor, se va realiza ierarhia candidaților pe facultăţi şi programe de studiu. Se vor afișa listele provizorii cu candidații potențial admiși în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.
Candidații pot depune contestații prin intermediul platformei utilizată la înscriere, conform calendarului competiției. Comisia de soluționare a contestațiilor se reunește, analizează și soluționează contestațiile, rezoluția fiind comunicată candidaţilor pe site-ul Universității în termenul stabilit prin calendarul competiţiei. Contestațiile depuse după încheierea perioadei de depunere a contestațiilor nu vor fi luate în considerare.[/accordion]
[accordion title="OB%C5%A2INEREA%20SCRISORII%20DE%20ACCEPTARE%20LA%20STUDII%20%2F%20ATESTATULUI%20DE%20RECUNOA%C5%9ETERE%2FECHIVALARE%20A%20STUDIILOR%20EFECTUATE%20%C3%8EN%20STR%C4%82IN%C4%82TATE"]Secretariatul Rectoratului va trimite electronic la MEC lista candidaţilor potențial admiși în urma concursului de admitere şi dosarele acestora, în vederea obţinerii Scrisorii de acceptare / Atestatului de recunoaştere/echivalare a studiilor efectuate în străinătate.
Scrisoarea de acceptare, respectiv Atestatul de recunoaştere/echivalare a studiilor efectuate în străinătate, emise de MEC, sunt documente necesare și obligatorii pentru accesul la studii a cetățenilor străini.[/accordion]
[accordion title="%C3%8ENSCRIEREA%20LA%20STUDII"]Candidații admiși trebuie să confirme Universității, prin intermediul platformei electronice, decizia de înscriere, în conformitate cu calendarul competiţiei. Decizia va fi însoțită de dovada achitării integrale a taxei de școlarizare. Dacă potențialul student nu trimite această dovadă, Universitatea consideră candidatura respinsă, locul fiind acordat automat primului candidat de pe lista de rezervă aprobată.
După obţinerea Scrisorii de acceptare / Atestatului de recunoaştere / echivalare a studiilor efectuate în străinătate, emise de MEC, candidatul se poate înscrie în termen de 15 zile de la începerea anului universitar sau la o dată ulterioară, cu aprobarea Consiliului de Administrație al Universității şi poate frecventa studiile la facultatea şi programul de studiu la care a fost declarat admis. Depăşirea termenului de înscriere atrage după sine imposibilitatea înscrierii.
Pentru înscriere, candidaţii cetăţeni ai ţărilor terţe Uniunii Europene trebuie să obţină viza de studii eliberată de Ambasada României din ţara de origine, viză eliberată în baza Scrisorii de Acceptare la studii emisă de Direcţia Generală Relaţii Internaţionale și Afaceri Europene MEC din România.
La înscriere, candidaţii vor prezenta documentele depuse la dosarul eletronic în original (inclusiv diploma de bacalaureat), scrisoarea de acceptare în cazul în care aceasta a fost eliberată candidatului la solicitarea acestuia (în original) și dovada achitării integrale a taxei de școlarizare (în original).
Secretariatul Facultăţii va verifica concordanţa între documentele depuse în dosarul electronic și cele prezentate la înscriere; orice neconcordanţă poate atrage după sine anularea procesului de înscriere la studii.[/accordion]
[accordion title="INFORMA%C8%9AII%20UTILE"]
Autentificarea actelor de studii supuse recunoaşterii/echivalării
- pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portalul MEC) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original;
- pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii supuse echivalării/ recunoașterii trebuie vizate cu Apostila de la Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate;
- pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă;
- supralegalizarea se aplică de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă sau de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România; pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și ale Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă;
- datele candidatului (nume, prenume) vor fi specificate identic (inclusiv ortografia) în toate documentele depuse. Orice discrepanță / omisiune poate atrage neprocesarea dosarului.
[/accordion]
[/accordions]