Mesaj Rector - Metodologii și Proceduri de lucru pentru desfășurarea procesului didactic on-line în perioada stării de urgență
Dragi studenți,
Pe măsură ce traversăm această perioadă dificilă împreună, sunt conștient că răbdarea ne este pusă la grea încercare. Ca și voi, urmăresc știrile naționale și internaționale, articolele științifice și articolele de presă și sunt convins că vom trece cu bine peste acest moment. Dar cu toții știm că singura cale de a trece cu bine peste acest moment este prin comunicare intensă și eficientă și prin profunda înțelegere a faptului că suntem interconectați, interdependenți dar suntem și ființe fragile, în același timp. Cele două trăsături esențiale în săptămânile următoare vor fi calmul și empatia.
Pe toți ne preocupă acum care sunt pașii următori, ce urmează, ce perspective sunt.
Vreau să fiți convinși că vom lua hotărârile care sunt în beneficiul fiecărui membru al comunității universității noastre și al Universității, în general.
Ne desfășurăm, de o lună de zile deja, activitatea în online, respectând integral orarul normal de desfășurare a activității didactice pentru acest semestru, la toate programele de studiu. Am reușit, astfel, să asigurăm continuitatea formării voastre în condițiile suspendării cursurilor față-în-față. Ministerul Educației, prin demersurile făcute, a asigurat legalitatea activității online iar administrația Universității a realizat metodologiile și procedurile de lucru pentru desfășurarea procesului didactic on-line în perioada stării de urgență în UMF Iași, pe care le puteți găsi pe site.
Suntem atenți la ce se va întâmpla după 15 mai și suntem pregătiți pentru mai multe scenarii legate de activitatea didactică în perioada următoare. La baza acestor scenarii stau câteva principii pe care vi le enunț aici:
- Încheierea anului universitar pentru anii terminali la toate programele de studiu cât mai aproape de datele programate în calendarul academic inițial
- Desfășurarea activității didactice cât mai aproape de normal în ceea ce privește uniformitatea și standardele de calitate
- Protejarea sănătății tuturor membrilor comunității academice
- Respectarea cu strictețe a măsurilor de prevenție recomandate de autoritățile publice
- Ne vom asigura că fiecare student nu va avea de suferit, fiecare situație particulară va fi analizată separat astfel încât studentul să-și poată continua parcursul universitar.î
Prin urmare, vom face toate eforturile ca studenții în anii terminali să poată susține sesiunea cât mai aproape de data planificată. Ne pregătim pentru susținerea evaluărilor finale în orice formă.
Pentru studenții care nu sunt în an terminal, vom organiza procesul de evaluare astfel încât să se desfășoare în condiții de siguranță maximă. Sesiunea va avea loc după recuperarea activităților practice, în manieră intensivă, după încetarea stării de urgență. Ne pregătim pentru orice formă de evaluare, fie online, fie față-în-față, fie online și față-în-față, după cum o vor impune condițiile epidemiologice.
Indiferent de modalitatea de încheiere a anului universitar 2019-2020 – în septembrie sau pe parcursul anului universitar următor - studenții vor fi înmatriculați în anul universitar următor fără a fi percepute taxe suplimentare.
Vreau să vă asigur că orice măsură care va fi implementată va fi adusă la cunoștința voastră cu cel puțin 2 săptămâni înainte.
Voi reveni cu un mesaj după începutul lunii mai, moment în care sper să vă pot da mai multe detalii.
Deşi viitorul pe termen scurt continuă sa fie incert, sunt ȋncrezător că nu peste mult timp vom depăşi ȋmpreună această situaţie mai puternici decât ȋnainte.
Cu drag,
Prof. Viorel Scripcariu
Rector